יום שלישי, 12 בפברואר 2013

רגע לפני ההמראה



פעם חשבתי שאני לא מתחברת לדמיון.
קצת מוזר שחשבתי כך אחרי שביליתי חלקים גדולים מילדותי בעולם דמיוני, אבל איכשהו כשביקשו ממני לפני שנים בלימודים וטיפולים לדמיין ולראות דברים זה לא הלך.
כמו עוד כל מיני חלקים שלי ש"הלכו לאיבוד" (או כמו שאמר לי מטפל מוכשר לא מזמן- "הם היו שם, אבל כמו במשחק מחבואים, פשוט לא ראית אותם וחשבת שהם נעלמו") , גם הדימויים הויזואליים חזרו אלי דרך הגוף. כשאני מתמקדת בתחושה המורגשת הדימויים מגיעים מעצמם,  
כמו לפני שבועיים.
ההחלטה שנלקחה באותו ערב הייתה צעד משמעותי בתוך שינוי גדול שמתרחש בחיי לאחרונה, אחרי המון התלבטויות. התחושה שהייתה לי לאחר מכן הקשתה עלי להירדם והזמינה אותי לחקור אותה. וכך כתבתי:

..כמו במטוס לפני ההמראה לטיול הגדול הבא, אחרי כל ההכנות, ההתארגנות, הפרידות והתכניות,
הזמן הזה שבו אני יושבת במטוס שתכף ממריא תמיד לווה אצלי בעצב מסוים.
במחשבות מסוג "האם כל זה היה שווה?", שכיסו על תחושה לא ברורה שלא ידעתי אז להגדיר.
זה מה שמזכירה לי התחושה שיש לי עכשיו, למרות שלא טסתי כבר 15 שנה.
מתמקדת פנימה, שמה לב שהאגן יושב והגב נשען. שמה לב שאני מתמקדת אחרי תקופה שבה לא הצלחתי להתמקד, שבה הייתי מוצפת מדי והשתמשתי בכלים אחרים או צללתי מתחת לגלי התחושות והרגשות עד שהם עברו, עד הגל הבא.
יש משהו במרכז החזה, משהו מחכה. כמו דב לבן גדול שישן את שנתו.
אני מקווה שאין לו ציפורניים, אני חושבת לעצמי, איזה דימוי מוחשי ומוזר... דב לבן .
כשאני מתבוננת בדב הוא מתמתח וכמו מתחיל לצעוד.
 התחושה בחזה הופכת יותר קלה ומאווררת ככל שהדוב צועד, צעידה רכה. אולי זו דובה?
הצעידה שלה דומה יותר לריקוד עכשיו..
ואיזו תחושה יש לי כשאני מתבוננת בדובה הזו שרוקדת ריקוד דובי? אני שואלת את עצמי.
ריקוד שונה כל כך מהריקוד שאני רגילה לרקוד בעצמי. ועם זאת יש משהו נעים מאד בריקוד הזה,
 בתנועה של הכובד הדובי הזה, בפרווה הלבנה הרכה.. משהו נעים ומשרה בטחון. 
תחושה של  "להתחבק איתה".
אני מתחבקת עם דב לבן גדול...שמחבק אותי
ועולות המילים "מלווה במסע". אני מרגישה שהיא מלווה אותי במסע, וקצת פחות עצוב עכשיו.
אפשר לצאת לדרך.

הדימוי של הדובה הלך איתי מאז, נזכרתי בו מדי פעם ואתמול מצאתי במקרה תמונה שהחזירה לי את הזיכרון של אותו חיבוק דובי.
אז היום בדקתי מה מסמל דב לבן וזה מה שמצאתי:

"דב לבן – מסמל איכות של התבוננות פנימית עמוקה והתפתחות רוחנית. ניראה שאת נמצאת בתקופה בה את מצליחה להגיע לחיבור עמוק עם הילדה הפנימית שבך, להתבונן בה מנקודת מבט אחרת, גבוהה יותר, ולכן להרגיש חיבור פנימי חזק עם עצמך שמבוסס על אהבה ועל שמחה"   (פירוש לחלום, שירלי בן-יהונתן)      וגם -
"דב – מלמד אותנו ללכת פנימה, במטרה לתמצת את החוויות שלנו ולגלות שיש לנו את התשובות בתוכנו. מסמל איזון.        צבע לבן – האנרגיה הגבוהה ביותר"                                            
  (מילון חלומות ומדיטציות, שושנה דונאיה)

מזמינה את מי שרוצה ליווי במסע למפגשים פרטניים של שיחה, התמקדות, תטא הילינג ומגע
http://www.bodyways.org/index/flyer_index.asp?details_new_id=4489
* ותודה, מיכאל, על דימוי המחבואים ועל התמונה








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה