יום שני, 29 בדצמבר 2014

מהי התמקדות בשבילי, ולמה בתנועה.. ?


כשהכרתי את ההתמקדות הרגשתי שמצאתי מקום בשבילי בעולם.
למרות, ואולי דווקא בגלל, שכאדם וכמטפלת כבר חוויתי חלקים ממנה בחיי האישיים והמקצועיים עוד לפני שלמדתי על התמקדות.

באופן אישי ההתמקדות אפשרה לי לקבל חלקים בתוכי שהרגישו מהותיים אבל די בודדים בעולם, ולתת מילים לתחושות בגוף שהיו כל כך חלק ממני.
לברוא מקום לשפה פנימית חדשה - מקבלת, סקרנית, מתבוננת, אוהבת.
 למצוא מקום לרצון, לחלום ולחזון. ומקום לאינטימיות וחיבור לתשוקה בתחומים נרחבים של החיים. 
ולמדתי הרבה דרך התרגול וההעמקה עם הגישה הזו. למדתי לעבד את מה שהחושים שלי קלטו וגם - לא פחות חשוב - לדבר את זה החוצה.
למדתי להקשיב טוב יותר . לזהות ולהעמיק ולהגיד את האמת האישית בלי מעקפים, קודם כל לעצמי.
כמטפלת ומלווה תהליכי משבר ושינוי , גישת ההתמקדות מהווה עבורי חיזוק לנטייה שלי להתבונן באופן רענן אל מי שמולי
ולהשאיר הגדרות וכותרות מקצועיות-קליניות בצד, קרוב או רחוק, אם בכלל.
וגם אישור לתחושותיי שהתשובות והדרך הייחודית נמצאת אצל המטופל/מתמקד שמולי.
למדתי להנגיש ולאפשר עוד יותר את החשיפה של הדרך הייחודית הזו, את הגילויים האישיים והצמיחה.
לעודד את הזיהוי וההכרה ותחושת האחריות והערך של  מה ששלך, כואב ומגדל ומדהים כאחד.
ולמדתי להביא את עצמי, את דרכי, את הכלים שלי, באופן מותאם וקשוב וטבעי.

וכמו כל השנים, במקביל, המשכתי לנוע. לעבוד עם הגוף. לרקוד. להתאמן. לגעת. והיה לי ברור שיש קשר בין כל זה לבין איך שאני מתמקדת.
ובשנים של תהליכים חזקים ומהותיים בחיי, התנועה נכנסה אל תוך ההתמקדות.
ואז הגיעה דרכי אל מי שלומדים ומשתתפים בקורסים ובסדנאות שאני מנחה.
ולמדתי שתנועה ומוזיקה מחברות לחלקים רדומים וראשוניים מאד, שהם אלה שבעצם מניעים אותנו בחיים, הם החלקים שאליהם אנו כמהים.
שתנועה מניעה את התקוע ומעירה את החדש מעצם היותה תנועה, והשילוב שלה עם תהליך התמקדות מביא לגילויים מופלאים.
שהמידע הפנימי גלום בתנועה כמו גם בתחושה המורגשת, ושזו דרך נפלאה וחזקה לתקופות של שינוי, מעבר , חיפוש ודיוק הדרך הייחודית האישית. שהיא ממש חיונית לכאלו שתנועה היא חלק בלתי נפרד מחייהן, ונפלאה גם למי שלא רוקד או עובד עם הגוף.

אחרי שלימדתי כמה קורסים להתמקדות בשילוב של תנועה, והנחיתי די הרבה סדנאות,
אספתי את הידע הזה למה שקראתי בשנה שעברה "קורס העמקה".
כשהתמקדתי לקראת הקורס ההוא הבנתי שהוא קודם כל תהליך, שמהותו היא "לחולל את תנועת החיים שלך, להשמיע את קולך בעולם".
 וכך היה.

נגה יצחקי שהשתתפה בקורס הקודם כתבה:
"מבחינת התהליך האישי זה עשה לי שינוי כ"כ משמעותי שקשה לתאר.
מכיוון שאני לרוב לא זוכרת דברים באופן מובחן הרבה פעמים קשה לי לשייך מה בדיוק השפיע על מה,
אבל לא פעם אני מוצאת את עצמי מופתעת ממשהו חדש שאני מגלה ואז נזכרת שזה בעצם נולד או התגלה בקורס... "

אז עכשיו הגיע שוב הזמן, ואני מזמינה גם אותך
לחולל את תנועת החיים שלך, להשמיע את קולך בעולם.
להצטרף לקבוצה לימודית - תהליכית בה תוכל/י לחקור לעומק כל נושא שתבחרי 
להזמין ולאפשר את הביטוי שלו בחיים 
לקבל ידע חוויתי ומעשי על העבודה עם התמקדות בתנועה 
ועל בניה וליווי של תהליך אישי יצירתי 
ולנוע, לנוע...





העבודה בקבוצות קטנות המאפשרות מקום ותשומת לב לכל תהליך
להרשמה ולכל שאלה התקשרו אלי 052-2644455
אשמח להיפגש ולצמוח יחד
איריס




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה